KULUTUSKÄYTTÄYTYMINEN MUOVAUTUU KRIISIEN MUKANA.

Poikkeuksellinen vuosi on muovannut suomalaisten kulutuskäyttäytymistä. Kivijalkamyymälät ovat menettäneet asiakaskuntaansa, kun kulutus on siirtynyt enemmän ja enemmän verkkoon. Suosituimpia palveluita tai tuotteita verkossa ovat mm. vaatteiden ostaminen, ruokakaupassa asiointi sekä erilaiset viihdepalvelut.


Sanoman maaliskuussa teettämään mediankäyttö -kyselyyn osallistui 868 henkilöä. Kyselyn kohderyhmä oli 15–74-vuotiaat suomalaiset. Vajaa kolmannes kyselyyn osallistuneista kuluttajista oli saanut ideoita tuotteista ja palveluista mainonnan kautta. Suomalaiset ovat pandemian aikana lisänneet merkittävästi median käyttöään ja eritoten internetin, television sekä sosiaalisen median käyttö on lisääntynyt poikkeusolosuhteiden myötä.



Virtuaaliset keinot osaksi liiketoiminnan edistämistä


Onnistunut markkinointi on ratkaisu kuluttajaa vaivaavaan ongelmaan. Kuluva vuosi on ollut rankka monille toimialoille, kun taas toisilla aloilla tuotteiden ja palveluiden kulutus on kasvanut. Tässä tulemmekin tämän kirjoituksen ytimeen – alati kilpailluilla aloilla on hyvin tärkeä luoda nopeasti asiakkaalle uskottava mielikuva omasta yrityksestäsi, jotta tuotteesi tai palvelusi koetaan ratkaisuksi ongelmaan.


Kevään myötä virtuaalipalveluiden käyttö koki huiman kasvun, ja se tulee varmasti tulevina vuosina kasvamaan entisestään. Tämä kasvu sai alkunsa pandemian luomista ulkoisista pakotteista, ja nyt onkin entistä tärkeämpi ottaa virtuaaliset keinot ammattimaisesti haltuun osaksi liiketoiminnan kehittymistä. 


Oletko huomioinut yrityksesi oikeanlaisen näkyvyyden oikeissa kanavissa? Tuottavatko verkkosivusi riittävästi kauppaa? Huomioitko oikeanlaisen sisällöntuotannon eri asiakaskohderyhmille? Tai tiedätkö, kuinka Google-näkyvyyttä kehitetään, jotta se lisää myyntiäsi?


On väistämätöntä, että monet yritykset ovat parhaillaan uuden edessä, joten nyt on aika tarttua tuumasta toimeen ja kehittää oman toimintasi digitaalista markkinointia. Näin mahdollistat markkinointisi jatkuvan kehityksen!


Lähde: https://media.sanoma.fi/ajankohtaista/2020-04-01-sanoma-tutki-nain-koronaepidemia-vaikuttaa-suomalaisten

Jan von Schantz



Jan von Schantz


Kirjoittaja on digitaalisen markkinoinnin asiantuntija ja Flain perustaja.

Share