MARKKINOINNIN ULKOISTAMINEN - MIKSI SE KANNATTAA?


28.8.2021

Markus Okker

Digimarkkinoinnin ammattimainen ja tehokas toteutus yrityksen sisällä voi koitua monen kompastuskiveksi. Varsinkin Pk-yrityksistä puhuttaessa, harvoin yrityksen sisältä löytyy sellaista sankaria, kenellä olisi koko digimarkkinoinnin paketti hallussa. Toisaalta myös resurssipula on yleinen haaste.


Kuinka saada Google-näkyvyyttä tai laadukasta sisältöä sosiaaliseen mediaan? Miten toteuttaa tuloksekasta mainontaa eri kanavissa? Kuinka uudistaa verkkosivuja ja verkkokauppaa siten, että ne olisivat yrityksellesi mahdollisimman optimaaliset? Entäpä miten mitata koko markkinointia, jotta se olisi mahdollisimman tuottavaa?


Jos yksikin näistä kysymyksistä herättää päänvaivaa, on markkinoinnin ulkoistaminen hyvä ratkaisu. Tuloksellinen digitaalinen markkinointi vaatii nimittäin sekä teknologista että luovaa osaamista - näin saadaan tehokkaita tuloksia jokaisella osa-alueella.




DIGITAALISEN MARKKINOINNIN ULKOISTAMINEN NOSTAA NÄKYVYYTTÄ JA VAPAUTTAA VOIMAVAROJA


Ulkoistaessa markkinoinnin asiantuntevalle kumppanille, yrityksesi laadukas näkyvyys potentiaalisille asiakkaille nousee huimasti, laadukas ja vakaa liidien virta kohisee sekä verkkosivusi näyttävät ja toimivat asiakasystävällisesti, kuten asiakkaamme Asuntoketjun tapauksessa: https://www.flai.fi/case+asuntoketju .


Flain perustajan Jan von Schantzin mukaan asiantunteva digikumppani keskittää markkinointibudjetin sinne, missä se tuottaa parhaiten: “Tiedämme lukuisien kampanjoiden datan perusteella mikä toimii ja mikä ei. Millä tavalla mainonnan strategia kannattaa rakentaa, jotta se tuottaa yrityksellesi liidejä/asiakkaita, myyt sitten palvelua tai tuotetta. Olennaisimmat kärjet toimivassa mainonnan strategiassa ovat oikeanlainen viesti ja kiinnostunut yleisö.  Kärjistetysti kaikki tämän jälkeen on jatkuvaa testaamista, jotta markkinoinnin tulos kehittyy oikeaan suuntaan. Digimarkkinointi on niin mitattavaa, että loppujen lopuksi merkityksellisimmät mittarit ovat markkinointisi synnyttämien liidien määrä, laatu sekä kustannus.


Parasta tässä kaikessa on se, että markkinoinnin ulkoistaminen vapauttaa voimavaroja ja resursseja niihin asioihin, jotka yrityksesi itse osaa parhaiten.




HALUATKO KUULLA LISÄÄ TEHOKKAASTA MARKKINOINNIN ULKOISTAMISESTA? 



Lähetä meille tarjouspyyntö tästä ja katsotaan yhdessä, mitä toimia yrityksesi markkinointi vaatii tuottavien ratkaisujen löytämiseksi!



Share the page on social media
Share