CASE NOUHÄTÄ

Nouhätä

Toteutimme asiakkaalle:



Strategiasuunnittelu


Somemainonta





Somestrategian luominen valtakunnalliselle kampanjalle


Tavoite: Yläkouluikäisten lasten ja heidän opettajiensa tehokas tavoittaminen


Flai vastasi kahdeksasluokkalaisille ja heidän opettajilleen suunnatun NouHätä! -kampanjan (Suomen Pelastusalan Keskusjärjestö) somestrategian suunnittelusta ja mainonnasta. Kampanjan tavoitteena oli tiedottaa nuoria siinä miten toimia hätätilanteessa ja opettaa paloturvallisuudesta. Koronaviruksen aiheuttaman pokkeustilan vuoksi kampanjan päättävä NouHätä! -loppukilpailu siirrettiin digitaaliseksi. Näin Flain toteuttama digitaalinen markkinointi oli tärkeässä roolissa suuren kilpailijamäärän
saavuttamisessa.


Oikeilla kanavilla ja sisällöillä iso merkitys tuloksen kannalta


Hyödynsimme mainonnassa sosiaalisen median vaikuttajia, joiden mainontaan nuoret reagoivat erinomaisella prosentilla. Reaktioita syntyi yhteensä yli 5000 kpl ja mainoksia jaettiin yhteensä yli 200 kertaa. Tämä onkin hyvä muistutus siitä kuinka tärkeä merkitys itse viestin lisäksi on
viestintuojalla. Kampanja tuotti NouHätä! -verkkosivustolle lähes 10 000 kävijää lyhyessä ajassa, joka oli suhteessa markkinointibudjettiin huippusaavutus. Otimme mainonnan suunnittelussa toki huomioon myös opettajat ja vanhemmat, joiden tunteisiin vedottiin korostamalla aikuisen vastuuta nuoria kohtaan. Opettajista 60 % sitoutui mainontaan ja lähes 14 000 opettajaa katsoi videomainontaa vähintään 15 sekuntia. Kampanjan tulokset olivat siis jokaisella mittapuulla mitattuna erinomaisia. 


Nopeaa reagointia poikkeustilanteessa


Koronaviruksen aiheuttama poikkeustilanne vaikutti muun muassa kampanjan loppukilpailun toteutukseen, joten kampanja siirrettiin täysin digitaaliseen muotoon. Tiedotimme asiasta onnistuneesti, ja kampanjan ladattava sovellus keräsi kiitosta ja oli kaikin puolin menestys. Tästä syystä Flai on valittu NouHätä! -digimarkkinoinnin toteuttajaksi myös seuraaville vuosille.





⇨  Yli 100 % kannattavampi Google-mainonta

⇨  Potentiaalisimmille asiakkaille kohdennettu näkyvyys

⇨  Verkkokaupasta tehokkaampi myyntikoneisto

Share