CASE PALOTURVALLISUUSVIIKKO

Toteutimme asiakkaalle:



Somemainonta


Google-mainonta





Digitaalisen mainonnan suunnittelu ja toteutus valtakunnalliselle kampanjalle


Tavoite: Tavoittaa ikäihmiset heidän läheistensä kautta ja tuottaa kampanjalle mahdollisimman paljon näkyvyyttä sekä verkkosivukävijöitä.


Flai vastasi valtakunnallisen Paloturvallisuusviikko-kampanjan mainonnasta. Paloturvallisuusviikko on Suomen Pelastusalan Keskusjärjestön (SPEK) järjestämä kampanja. Paloturvallisuusviikon tavoitteena oli parantaa jokaisen ihmisen paloturvallisuutta ja paloturvallisuustaitoja herättämällä yhteiskunnallista keskustelua paloturvallisuudesta. Kampanjan teemana oli eritoten ikäihmiset, joten mainonnan tavoitteena oli tavoittaa ikäihmiset heidän läheistensä kautta.

Paloturvallisuusviikon päätapahtumana oli Virtuaalinen Päivä Paloasemalla, jossa jokainen pääsi omalta kotisohvaltaan tutustumaan paloaseman toimintaan virtuaalisesti sekä kartuttamaan tärkeitä paloturvallisuustaitoja – mainonnan tavoitteena olikin myös tiedottaa mahdollisimman laajasti Virtuaalinen Päivä Paloasemalle -tapahtumasta. Tapahtuma keräsi yleisöennätyksen 123 000 kävijää, ja Flain toteuttamalla mainonnalla oli ylivoimaisesti suurin yksittäinen merkitys kävijämäärän saavuttamisessa!


Hyödyntämällä optimaalisia kanavia sekä oikeanlaista markkinointiviestintää saadaan mainonnasta tehokasta ja tuottavaa


Mainonnan kanavina käytettiin Facebookia, Instagramia, Googlen bannerimainontaa sekä YouTubea. Kampanjan mainostekstit suunniteltiin yhteneväisiksi sosiaalisen median kanavien tone of voiceen ja näin halutut viestikärjet tavoittivat tehokkaasti kohderyhmän monella eri tavalla ja eri kanavissa. Mainonnan tekstit olivat maanläheisiä, mutta innostavia – kaiken kulminoituen kuitenkin siihen, että nyt ollaan jokaista koskevan asian äärellä. Mainonnassa hyödynnettiin myös kampanjan julkkisvaikuttajia: Esko Eerikäistä, Viivi Pumpasta, Nanna Karalahtea sekä Lukas Hradeckýa, jotka kiinnittivät erikoishuomiota kodin paloturvallisuustekijöihin.



Tehokkaalla kohdentamisella huipputulokset!


Kampanjan mainostustrategia suunniteltiin tarkkaan ennen varsinaisen mainostuksen alkua ja suunnittelun kulmakivinä oli kohderyhmien kartoitus, tehokas kohdentaminen sekä kattava mainosmateriaalien ja -tekstien suunnittelu. Kampanjassa hyödynnettiin yhteensä yli 40 mainosta eri kanavissa ja jatkuvan a/b-testauksen avulla löysimme parhaiten tuottavat mainokset ja tekstit eri tarkoituksiin. Mainostus saavutti yhteensä yli 29 miljoonaa näyttökertaa ja näkyi tehokkaasti lähes 3 miljoonalle suomalaiselle.




⇨ Huipputulokset tarkkaan laaditun suunnitelman avulla

⇨ Yli 29 miljoonaa näyttökertaa

⇨ Nappiin mennyt kohdentaminen tuotti sivuille ennätysmäärän kävijöitä


Share the page on social media
Share